ESG i Beierholm
Ud over at Beierholm tilbyder kunderne rådgivning inden for bæredygtighed, har vi også selv intensiveret vores arbejde med egen bæredygtighed. Det gør vi, dels fordi vi ser ind i en fremtid, hvor verden er udfordret på klima, miljø, mental sundhed og en lang række andre områder. Men vi gør det også, fordi det kun er troværdigt at rådgive vores kunder om bæredygtighed, hvis vi også selv opfører os ansvarligt og gør en indsats for at styrke egen bæredygtighed.
Derfor har vi nu udgivet vores anden officielle ESG-rapport. Vores arbejde med ESG indeholder blandt andet væsentlighedsanalyse, rapportering om klimaaftryk samt bæredygtighedsstrategi med efterfølgende målsætninger, indikatorer, handleplaner og god forvaltningsskik.
CSR-politik
Beierholm er en dansk rådgivnings- og revisionsvirksomhed, der servicerer mindre og mellemstore virksomheder fra kontorer i hele landet. Hos Beierholm er vi bevidste om, at vores virksomhed har indflydelse på omverdenen. Vi har en konstruktiv tilgang til arbejdet med CSR, og tager udgangspunkt i de centrale aktører i vores forretning – medarbejderne, virksomheden og kunderne.
Medarbejderne
Vi vil gøre en indsats for at påvirke medarbejdernes adfærd i retning af øget bæredygtighed.
Virksomheden
Vi vil arbejde på at styrke bæredygtigheden og reducere klimaaftrykket på alle vores kontorer.
Kunderne
Vi vil gennem egne ydelser, eller via eksterne samarbejdspartnere, understøtte vores kunders indsatser inden for klima og bæredygtighed.
Samtidig påtager vi os en formidlingsopgave over for vores store målgruppe af mindre og mellemstore virksomheder, hvor vi vil sætte udvalgte af FNs 17 Verdensmål i et SMV-perspektiv, og inspirere virksomhederne til hvordan de kan styrke deres egen CSR-indsats.
Anerkendelser
Nogle af de bedste rammer i Danmark og Europa
Hos Beierholm sætter vi en ære i at skabe et fagligt kompetent og professionelt miljø, hvor medarbejderne kan udvikle sig. Men vi har også fokus på, at medarbejderne trives på det menneskelige plan. Derfor er vi stolte af, at vi flere gange har opnået topplaceringer i undersøgelser af medarbejdertilfredshed foretaget af Great Place to Work Institute® for virksomheder over 500 medarbejdere.
Vi mener, at glade medarbejdere er nøglen til tilfredse kunder. Det er en strategi, der viser sig sort på hvidt. Her ser du nogle af de seneste anerkendelser.
2024
Danmarks Bedste Arbejdspladser - Great Place to Work®. Kåret som nr. 4 i kategorien store virksomheder (>500 ansatte).
Nominering til specialpris - Great Place to Work®: Danmarks Bedste Arbejdsplads for unge under 25.
2023
Danmarks Bedste Arbejdspladser - Great Place to Work®. Kåret som nr. 4 i kategorien store virksomheder (>500 ansatte).
2022
Danmarks Bedste Arbejdspladser - Great Place to Work®. Kåret som nr. 4 i kategorien store virksomheder (>500 ansatte).
2021
Danmarks Bedste Arbejdspladser - Great Place to Work®. Kåret som nr. 4 i kategorien store virksomheder (>500 ansatte).
For andet år i træk vinder af specialpris - Great Place to Work®: Danmarks Bedste Arbejdsplads for unge under 25.
Kåret som en af Europas bedste arbejdspladser.
2020
Da vi tilbage i november 2019 blev kåret blandt Danmarks Bedste Arbejdspladser®, var det nok de færreste, der havde forestillet sig, at vi skulle komme til at vente næsten halvandet år på den næste offentliggørelse. 2020 blev året, hvor der ikke blev uddelt priser, selvom det var året, hvor vi mere end nogensinde blev testet både bogstaveligt og i overført betydning.
2019
Danmarks Bedste Arbejdspladser - Great Place to Work®. Kåret som nr. 4 i kategorien store virksomheder (>500 ansatte).
Vinder af specialpris - Great Place to Work®: Danmarks Bedste Arbejdsplads for unge under 25.
Af Great Place to Work Institute® kåret som Europas 3. bedste arbejdsplads i kategorien store virksomheder (>500 ansatte).
Stor kundetilfredshed og loyalitet
I en brancheanalyse fra det anerkendte Aalund Business Research viser “Revisionsbarometret 2022” stor tilfredshed fra kundernes side. Beierholm oplever stabil, høj kundeloyalitet som belønning for en usædvanlig høj tilfredshed blandt kunderne.
Kunderne vurderer Beierholms rene revisionsydelse som den bedste i branchen. En stor del af kunderne anvender Beierholm til andre services end den rene revisionsydelse, hvor kunderne bl.a. vurderer Beierholms skatterådgivning helt i top.
Fremtidsorienteret forretningsmodel
Resultatet af analysen styrker vores tro på, at vi er på rette vej, og at medarbejderne har fastholdt fokus på at hjælpe kunderne med at skabe udvikling, forenkling og overblik.