Efter et år med nyt work-life-balance koncept: Beierholm kåres som en af Danmarks bedste arbejdspladser
Dermed har Beierholm som eneste virksomhed placeret sig i top-5 blandt Danmarks bedste arbejdspladser 13 år i træk. En præstation, der vidner om kontinuitet i arbejdet med medarbejdertrivsel – og en indikation på, at første hele år med nye rammer for medarbejdernes work-life-balance har været vellykket.
Ved indgangen til 2024 udmøntede arbejdet med at sikre de bedste muligheder for medarbejdertrivsel sig nemlig i implementeringen af en omfattende ramme for medarbejderes work-life-balance, kaldet ”Et liv i balance”, på tværs af hele virksomheden. En ramme bestående af en række konkrete nye og forbedrede muligheder inden for arbejdstid, ferie og frihed, barsel, hybridarbejde og seniorer – og herunder fire årlige ”balancesamtaler” for alle medarbejdere.
- Vores ambition er at tilbyde vores medarbejdere individuelle muligheder og skabe en arbejdsplads, der appellerer til medarbejdere på tværs af generationer og livsfaser. Det handler bl.a. om fleksibilitet i dagligdagen, men også om at give adgang til individuel tilpassede muligheder for kompetenceudvikling og karriereveje i Beierholm. Den uafhængige trivselsundersøgelse fra Great Place to Work er et vigtigt værktøj, som bidrager til udvikling og til opmærksomhed på vores vedholdende indsats med medarbejdertrivsel. ”Et liv i balance” er et godt eksempel herpå, fortæller adm. direktør i Beierholm, Søren V. Pedersen.


Balancegang mellem tempo og trivsel
At Beierholm er rykket i top-3 bliver ikke mindre betydningsfuldt på bagkant af et år i højt tempo. Et år, der blandt meget andet har budt på ansættelse af medarbejder nr. 2.000, implementeringen af en række opkøb og etablering af flere nye lokalkontorer – der er nu mere end 40 kontorer. Dertil kommer udvidelse af et voksende antal specialiserede rådgivningsafdelinger, herunder særligt inden for bæredygtighed, jura og outsourcing.
For at ruste Beierholm til fortsat vækst og udvikling er der desuden i årets løb sket en udvidelse af direktionen, bl.a. med ansættelse af Søren Krogstrup til en nyoprettet stilling som direktør for området ”Mennesker & Kultur”.
- Vi er i gang med en ambitiøs vækststrategi, hvor vi som virksomhed udvikler os med hastistige skridt. Her er det centralt for os, at trivsel og vækst følges ad. Vi skal forblive relevante i et marked, der er under udvikling, og samtidig skal vi sikre de bedste rammer for vores medarbejdere, som er og bliver vores vigtigste aktiv, udtaler Søren V. Pedersen og suppleres af Søren Krogstrup:
- Vækststrategi handler således ikke kun om opkøb og vokseværk. Det handler også om mennesker, trivsel og virksomhedskultur. Beierholms mangeårige fokus på det indsatsområde kommer os til gode i en tid som nu, hvor der er fart på udviklingen af Beierholm, og kåringen er en klar indikation på, at vi formår at opretholde den rette balance.
Kåring er en anerkendelse af medarbejdere
- Medarbejderne og deres trivsel er og bliver fundamentet for vores succes. Derfor er dette indsatsområde et afgørende element i vores aktuelle vækststrategi og i vores ambition om at bevare positionen som de mindre og mellemstore virksomheders betroede sparringspartner. Den flotte placering i Great Place to Work® er således også en stor anerkendelse af vores medarbejdere for deres bidrag til at forme og udvikle Beierholm. Derfor skal der samtidig lyde en stor tak til alle i vores organisation, afslutter Søren V. Pedersen.


Fakta om kåringen af Danmarks bedste arbejdspladser®
Great Place to Work® kårer hvert år Danmarks bedste arbejdspladser® inden for kategorierne mindre, mellemstore og store arbejdspladser.
Beierholm har de seneste 17 år været nomineret i kategorien ”Store arbejdspladser med over 500 medarbejdere” og i år blev det til en tredjeplads i denne kategori. Tidligere har Beierholm desuden to gange vundet specialprisen ”Danmarks bedste arbejdsplads for unge under 25 år” – en pris Beierholm også var nomineret til i år.
For yderligere oplysninger kontakt venligst:
Adm. direktør, Søren V. Pedersen, Beierholm, tlf. 98 18 72 00, mobil 51 26 06 31 og e-mail: svp@beierholm.dk
Kommunikations- og marketingchef, Uffe Thaarup, Beierholm, tlf. 98 18 72 00, mobil 20 80 28 41 og e-mail: uth@beierholm.dk.
Om Beierholm
Efter en årrække med stor ekspansion er Beierholm med nu 2.065 medarbejdere fordelt på 43 kontorer over hele landet i dag en af Danmarks førende revisions-, rådgivnings- og outsourcingvirksomheder. Med afsæt i centrale kompetencecentre og lokale afdelinger har Beierholm fokus på at servicere mindre og mellemstore virksomheder i hele Danmark. Beierholm har de seneste 13 år ligget i top fem blandt Danmarks bedste arbejdspladser med over 500 ansatte®.